אם אתם מחזיקים בבעלותכם רכב חשמלי, חשוב שתדעו איך מזמינים גרר לחילוץ רכב חשמלי, על מנת שתוכלו להיעזר בבעל מקצוע שמתמחה בתחום, מבלי לחשוש שייגרם נזק לרכב שלכם.
אנחנו במרכז הגרירה הישראלי, מציעים לכם שירותי גרר לרכב חשמלי, 24/7, מכל מקום בארץ, בכל עת, על פי הצורך. נתקעתם עם רכב חשמלי? זה הזמן ליצור איתנו קשר ואנחנו נגיע אליכם בהקדם!

חילוץ רכב חשמלי – במה הוא שונה מחילוץ רכב רגיל
לפני שצוללים אל תוך הנושא, חשוב להבין למה חילוץ רכב חשמלי זו קטגוריה בפני עצמה בתחום של חילוץ וגרירה.
כידוע, רכב חשמלי עובד על סוללת ליתיום, מערכות חשמליות מתקדמות ובקרת מנועים חשמלית. לכן תהליך החילוץ צריך להתבצע על ידי גורם מוסמך ומנוסה שיש לו את הידע הדרוש, ציוד מתאים והבנה כיצד לעבוד עם רכבים חשמליים.
הבדלים בין חילוץ רכב חשמלי לחילוץ רכב רגיל
| מאפיין | רכב רגיל (בנזין/דיזל) | רכב חשמלי |
| סוג הנעה | מנוע בעירה פנימית | מנוע חשמלי וסוללת ליתיום |
| סיכונים בתהליך החילוץ | דליפת דלק, תקלה מכנית | התחשמלות, קצר חשמלי, נזק לסוללה |
| שיטת גרירה | גרר רגיל או גרר דולי | חובה גרר שטוח (Flatbed) |
| אפשרות הנעה עצמית | לרוב כן | לעיתים לא – אם הסוללה ריקה |
| טיפול במצבי תקלה | מוסך רגיל | מרכז שירות מורשה לרכב חשמלי |
חילוץ רכב חשמלי – באילו מצבים זה נדרש
ישנם 5 מצבים עיקריים בהם יש צורך להזמין גרר לחילוץ רכב חשמלי, מעבר למקרים סטנדרטיים כמו תאונת דרכים או פגיעה ברכב.
- מצב בו הסוללה התרוקנה לחלוטין ואין אפשרות להזיז את הרכב.
- תקלה במערכת ההנעה (בבקר או בכבל טעינה).
- נעילה של מערכת הבלמים (מונעת גרירה רגילה).
- תאונה או פגיעה בגחון של הרכב (סכנה לחשיפה של תאי סוללה).
- כשל בתקשורת עם מחשב הרכב (מונע אפשרות להעביר הילוך וחוסם תנועה).
חילוץ רכב חשמלי – מה צריך בשביל לעשות את זה בצורה נכונה
על מנת לחלץ רכב חשמלי, על הגורר להחזיק ברשותו את הציוד הבא:
- משאית גרירה עם משטח – אי אפשר לגרור רכב חשמלי עם גרר משקפיים או דולי (גרירה בגלגלים אחוריים או קדמיים) אלא רק בהרמת הרכב כולו על המשטח.
- כבלי ניתוק מבודדים – הם מונעים התחשמלות.
- ציוד נעילה וייצוב – מיועדים לשמור על בטיחות הרכב והמצברים.
- גישה למידע הטכני של הרכב – כך הוא ידע כיצד לנתק את מערכות החשמל ברכב.
חילוץ רכב חשמלי – אתגרים ופתרונות אפשריים
בחילוץ רכבים חשמליים ישנם 4 אתגרים שצריך להבין אותם ולמצוא עבורם את הפתרון הנכון.
1.סיכון להתחשמלות.
מערכת המתח הגבוה עלולה לפעול גם כשהרכב כבוי.
פתרון אפשרי – שימוש בכפפות ובציוד מבודד. ניתוק של המצבר והמערכת הראשי על פי הוראות היצרן.
2.קושי בגישה לנקודות עיגון.
רכבים חשמליים הם בעלי תחתית חלקה מה שמקשה על עיגון והרמה שלהם.
פתרון אפשרי – שימוש במשטח גרירה ואביזרי עיגון ייעודים.
3.נעילת מערכת בלמים אלקטרונית.
כשהסוללה מתרוקנת, הבלמים ננעלים ואין אפשרות לבצע תנועה של הרכב.
פתרון אפשרי – שימוש בכלי פתיחה ידניים של בלם החנייה על פי הוראות היצרן.
4.חום גבוה או שריפה בסוללה.
במקרה של תאונה או אם יש קצר חשמלי, ייתכן ותהיה התחממות או דליקה בתאי הסוללה.
פתרון אפשרי – התרחקות מהרכב ושימוש בכלי כיבוי ייעודי לסוללות ליתיום.
חילוץ רכב חשמלי – הבדלים ושיטות חילוץ מומלצות
ישנם סוגים שונים של רכבים חשמליים, לא רק מבחינת דגם וגודל אלא גם מבחינת סוג הרכב והאופן בו המערכת החשמלית פועלת בו. לכל אחד מהסוגים ישנה שיטת חילוץ מומלצת עבורו.
| סוג רכב | מאפיינים | שיטת חילוץ מומלצת |
| רכב חשמלי מלא (EV) | סוללה בלבד | גרר שטוח בלבד |
| רכב היברידי (HEV) | מנוע בנזין + חשמלי | ניתן לעיתים לגרור רגיל – בהתאם להוראות היצרן |
| היברידי נטען (PHEV) | טעינה חיצונית + מנוע בנזין | גרר שטוח מומלץ תמיד |
חילוץ רכב חשמלי – למה חשוב להקפיד על גרירה נכונה?
כל תהליך חילוץ וגרירה של רכב, יש להקפיד על התאמה בין אופי ושיטת הגרירה לבין סוג וגודל הרכב. במקרה של רכבים חשמליים, זה מהותי מאחר ושימוש בשיטה לא נכונה, עלולה לגרום נזק מהותי לרכב.
הנה 4 דוגמאות לנזקים אפשריים לרכב חשמלי אם בוחרים בשיטת גרירה לא נכונה:
1.פגיעה במערכת ההנעה, עד כדי שריפה במערכת.
2.נזק לסוללה. למשל טלטול או חימום יתר.
3.סיכון חשמלי למחלצים עצמם, במקרה של קצר או חשיפת קווי מתח גבוה.
4.גרירה לא לפי ההוראות עלולה להביא לביטול אחריות היצרן (פוטנציאל לנזק כלכלי עצום עבור בעל הרכב)
חילוץ רכב חשמלי – איך מבצעים את הבחירה הנכונה
חשוב לדעת שלא כל חברת גרירה ולא כל גורר יודעים איך לחלץ רכב חשמלי ולא לכולם יש את הציוד המתאים. לכן, רצוי לברר זאת תחילה. חשוב לוודא שנמצא בידיהם הציוד המתאים לחילוץ רכב חשמלי, כולל משטח שטוח, יש להם את הידע הדרוש ויודעים כיצד לטפל באופן ספציפי בדגם הרכב שלכם.
מעבר לכך ישנם את הפרמטרים הרגילים על פיהם צריך לבחור שירות גרירה לרכב:
- זמינות 24/7, כולל זמן הגעה מהיר אל הרכב.
- אפשרות להגיע לכל יעד.
- ביטוח ואחריות מותאמים לחילוץ וגרירת רכבים בכלל ובפרט רכב חשמלי.
- תיעוד של הפעולה.
- הצעת מחיר שקופה, אמינה, על פי מחירי השוק.
- מוניטין חיובי.
חילוץ רכב חשמלי – טווח מחירים
| שירות | טווח מחירים (בשקלים) | הערות |
| חילוץ רכב חשמלי בעיר | 300-450 | בהתאם למרחק וזמן הגעה |
| גרירת רכב חשמלי בין-עירונית | 450-800 | לפי ק”מ ותנאי הדרך |
| חילוץ ממקום ללא גישה (חניון, שיפוע( | 600-1,000 | כולל ציוד מיוחד |
| גרירת רכב חשמלי לטיפול במוסך מורשה | 400-700 | תלוי במרחק מהמוסך |
| גרירה בשבת/לילה/חגים | תוספת 20%-30% | זמינות 24/7 |
איך אנחנו יכולים לעזור לכם?
אנחנו במרכז הגרירות הישראלי מציעים לכם שירותי גרירה וחילוץ לרכבים חשמליים מכל הסוגים, בעזרת צוות גוררים מקצועי ומנוסה וציוד המיועד לשם כך. יש לנו ניסיון של למעלה מ-15 שנה בתחום. אצלנו תוכלו ליהנות משירותי חילוץ וגרירה בכל שעה ויום, הבטחה להגיע אליכם תוך 30-60 דקות. אצלנו תקבלו אחריות מלאה על השירות.
יש לכם רכב חשמלי ואתם זקוקים לשירותי חילוץ וגרירה? זה הזמן לפנות אלינו!
שאלות ותשובות נפוצות
- האם ניתן לגרור רכב חשמלי כמו רכב רגיל?
לא. רכב חשמלי, חייב להיגרר כשכולו נמצא על המשטח ובהתאם להוראות היצרן.
- מה עושים אם הסוללה התרוקנה והרכב לא נדלק?
במידה ואין עמדת טעינה ליד הרכב, אז אסור להניע את הרכב בעזרת כבלים כמו במקרה של רכב רגיל אלא יש לפנות לשירות חילוץ ייעודי שיגיע עם ציוד טעינה או גרירה.
- האם חילוץ וגרירה של רכב חשמלי עולה יותר מחילוץ של רכב רגיל?
כן. באופן חד משמעי המחיר יהיה גבוה יותר, ב-15%-30%, זה תלוי בבעל המקצוע, סוג הרכב, מרחק הגרירה ומורכבות העבודה. גרירה של רכב חשמלי, מחייב שימוש בהרבה יותר כלים ותהליך העבודה יותר מורכב, לכן היא עולה יותר.
- האם כל גורר יכול לגרור רכב חשמלי?
במפורש לא. רק מי שיש לו הסמכה, ניסיון וידע בחילוץ וגרירה של רכבים חשמליים.
אם בוחרים להיעזר באיש מקצוע שאין לו את הניסיון והידע, הוא עלול לגרור את הרכב בצורה לא נכונה וזה יגרום לו נזק ויביא לביטול אחריות היצרן עליו.

